ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ,୧୦।୫ : ସମଲିଙ୍ଗୀ ବିବାହକୁ ଅନୁମୋଦନ ଦେବାକୁ ଆବେଦନ ଉପରେ ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟରେ ତୀବ୍ର ବିତର୍କ ଚାଲିଛି। ଓକିଲ ରାକେଶ ଦ୍ୱିବେଦୀ ୫ ଜଣିଆ ସାମ୍ବଧାନିକ ଖଣ୍ଡପୀଠ ସମ୍ମୁଖରେ ସମଲିଙ୍ଗୀ ବିବାହର ସ୍ବୀକୃତିକୁ ବିରୋଧ କରି ଅନେକ ଯୁକ୍ତି ଉପସ୍ଥାପନ କରିଛନ୍ତି। ସେ କହିଛନ୍ତି, ସମଲିଙ୍ଗୀ ବିବାହ ସନ୍ତାନ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିବ ନାହିଁ, ଯାହା ବିବାହର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ। ଯଦି ବିବାହର ସଂଜ୍ଞା ସଠିକ ଭାବରେ ବୁଝାପଡେ ନାହିଁ ତେବେ ଅସୁବିଧା ହେବ। ଯଦି ବିବାହ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ନିୟମ କିମ୍ବା ଆଇନ ରୁହେ ନାହିଁ, ତେବେ ଭାଇ ଓ ଭଉଣୀମାନେ ମଧ୍ୟ ବିବାହ କରି ପାରିବେ।
କୌଣସି ସନ୍ତାନ ନହେବା ଯୋଗୁ ମାନବ ସଭ୍ୟତା ଉପରେ ମଧ୍ୟ ସଙ୍କଟ ଦେଖାଦେବ। ଅନେକ ଦେଶରେ ପିଲାମାନେ ଜନ୍ମ ହେଉ ନାହାଁନ୍ତି ଏବଂ ଲୋକମାନେ ବୃଦ୍ଧ ହେଉଛନ୍ତି।
ବିବାହକୁ ଏତେ ପରିଭାଷିତ ରଖାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ। ବିବାହର ଅନ୍ୟତମ ଅର୍ଥ ହେଉଛି ସାମାଜିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ପୁରୁଷ ଓ ସ୍ତ୍ରୀ ଏକତ୍ର ରହିବା ଉଚିତ।
ମାନବ ସଭ୍ୟତା ବଜାୟ ରଖିବା ପାଇଁ ଏହା ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ସନ୍ତାନ ଉତ୍ପାଦନ ହେଉଛି ଏହାର ଅନ୍ୟତମ ମାଧ୍ୟମ। କିନ୍ତୁ ଏହି ବଂଶ ସମଲିଙ୍ଗୀ ବିବାହ ମାଧ୍ୟମରେ ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ। ଏହି ପରି ଭାବରେ ବିବାହର ସଂଜ୍ଞା ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ଠିକ ହେବ ନାହିଁ। ଏହା ଉପରେ ଖଣ୍ଡପୀଠର ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ବିଚାରପତି ଜଷ୍ଟିସ ରବିନ୍ଦ୍ର ଭଟ୍ଟ କହିଛନ୍ତି ପରିବର୍ତ୍ତନ କିପରି ଭୁଲ ହୋଇପାରିବ? ସେ କହିଛନ୍ତି ଭାରତର ସମ୍ବିଧାନ ପୁରୁଣା ପ୍ରଥାକୁ ଭାଙ୍ଗିବାକୁ ଯାଉଛି।
ଜଷ୍ଟିସ ଭଟ୍ଟ କହିଛନ୍ତି , ପୂର୍ବରୁ ଆନ୍ତର୍ଜାତି ବିବାହ ପାଇଁ ଅନୁମତି ଦିଆଯାଇ ନ ଥିଲା ଏବଂ ୫୦ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ଏଭଳି ବିବାହ ସମ୍ପର୍କରେ ଶୁଣାଯାଉ ନ ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହା ଘଟୁଛି ଏବଂ ଏହାର କାରଣ ହେଉଛି ସମ୍ବିଧାନରେ ଲୋକଙ୍କୁ ଏଥିପାଇଁ ଅନୁମତି ଦିଆଯାଇଛି । ସମ୍ବିଧାନ ନିଜେ ଏକ ପରମ୍ପରା ଭାଙ୍ଗିବା କାରଣ। ଆପଣ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଧାରା ୧୪ ଆଣିଛନ୍ତି। ଆପଣ ଆର୍ଟିକିଲ ୧୪ , ୧୫ ଏବଂ ୧୭ ଆଣିଛନ୍ତି, ତେଣୁ ସେହି ପରମ୍ପରାଗୁଡ଼ିକ ଭାଙ୍ଗି ଯାଇଛି। ଏହା ଉପରେ ଦ୍ୱିବେଦୀ ଯୁକ୍ତି କରିଛନ୍ତି ସଂସଦ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିଛି ଯାହା ରୀତିନୀତି ବଦଳାଇପାରେ। କୋର୍ଟ ଏହା କରିପାରିବେ ନାହିଁ। ।
ବିବାହ ଏକ ନୂତନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୁହେଁ। ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶ ସରକାରଙ୍କ ଓକିଲ ରାକେଶ ଦ୍ୱିବେଦୀ କହିଛନ୍ତି ବିବାହ ଏପରି ଏକ ପରମ୍ପରା, ଯାହାକୁ ଦୁଇ ଜଣ ଲୋକ, ସେମାନଙ୍କ ପରିବାର ଏବଂ ସମାଜ ମଧ୍ୟ ସ୍ବୀକୃତି ଦେଇଥାଏ। ଏହା ନୁହେଁ ଯେ ହଠାତ କିଛି ଲୋକ ଆସି କହିବେ ଆମେ ଏକାଠି ହୋଇଛୁ ଏବଂ ଏହା ହେଉଛି ବିବାହ । ବିବାହ ପ୍ରଣାଳୀ ସମାଜରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଛି ଏବଂ ଏହା ଏକ ଆବଶ୍ୟକତା।
ଏହି ସମୟରେ ପ୍ରଧାନ ବିଚାରପତି ଡି.ଓ୍ବାଇ. ଚନ୍ଦ୍ରଚୂଡ ମଧ୍ୟ ସ୍ବୀକାର କରିଛନ୍ତି ବିବାହ ହେଉଛି ପରିବାରର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଉପାଦାନ। ବିବାହର ମୂଳ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ମଧ୍ୟ ସନ୍ତାନମାନଙ୍କର ଉତ୍ପତ୍ତି । କିନ୍ତୁ କ’ଣ ସେହି ଲୋକଙ୍କ ବିବାହ ଆଇନଗତ ନୁହେଁ, ଯେଉଁମାନଙ୍କର
କୌଣସି ସନ୍ତାନ ନାହାନ୍ତି।