ଭାରତୀୟ ଜନତା ପାର୍ଟି (ଭାଜପା)ହେଉଛି ଭାରତର ସର୍ବବୃହତ୍ ରାଜନୈତିକ ଦଳ ବା ଶକ୍ତି । କିନ୍ତୁ ଏହାର ବିଚାରଧାରା ଠିକ୍ ଭାବରେ ବୁଝାପଡୁ ନାହିଁ। ଏହାର କେତେକ ଦିଗ – ରାଜବଂଶକୁ ବିରୋଧ, ଅର୍ଥନୈତିକ ବିକାଶର ପ୍ରତିଜ୍ଞା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୁଏ। ହେଲେ ଦଳ ଏହାକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରୂପେ ପାଳନ କରି ନ ପାରେ । ଆଦର୍ଶର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଅଂଶ ହେଉଛି ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ ବା ହିନ୍ଦୁ ଜାତୀୟତା ଅଧିକ ଅସ୍ପଷ୍ଟ । ଏହାର ଅର୍ଥ କ’ଣ ଏବଂ ଏହା କ’ଣ ହାସଲ କରିବାକୁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ? କର୍ନାଟକର ଜଣେ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ଲେଖକ ଦେବନୁରା ମହାଦେବା ଲେଖିଛନ୍ତି ‘ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍: ଦି ଲଙ୍ଗ୍ ଏବଂ ଶର୍ଟ’ ଶୀର୍ଷକ ପୁସ୍ତକରେ ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ କ’ଣ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁତ୍ୱର ପ୍ରାଥମିକ ଲେଖା ମାଧ୍ୟମରେ ଏହା କ’ଣ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, ତାହା ମହାଦେବ ବୁଝିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଛନ୍ତି। ଏଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ରହିଛି ଭି.ଡି. ସବରକରଙ୍କ ଲେଖା ଏବଂ ଏମ.ଏସ୍. ଗୋଲୱାଲକରଙ୍କ ‘ବଞ୍ଚ୍ ଅଫ୍ ଥଟ୍ସ’ ପୁସ୍ତକ। ମହାଦେବା ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ ପଛରେ କ’ଣ ଅଛି ଦେଖିବା ପାଇଁ ଅନୁସନ୍ଧାନ ଜାରି ରଖିଛନ୍ତି। ଗୋଲୱାଲକରଙ୍କ ସହ ହୋଇଥିବା ସାକ୍ଷାତ୍କାରରେ ସେ ଜାଣିବାକୁ ପାଇଲେ ଯେ, ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ମୁଖ୍ୟ ଜାତିଙ୍କୁ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ଆମ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସମ୍ମାନ କରିବାକୁ କହିଛନ୍ତି। ‘ବଞ୍ଚ୍ ଅଫ୍ ଥଟ୍ସ’ରେ ଗୋଲୱାଲକର କହିଛନ୍ତି, ହିନ୍ଦୁମାନେ ତାଙ୍କ ଈଶ୍ୱର ଏବଂ ଏହି ଈଶ୍ୱର ଜାତି ମାଧ୍ୟମରେ ନିଜକୁ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରନ୍ତି। ଅର୍ଥାତ୍ ମନୁ ଜାତିକୁ ଯେପରି ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଥିଲେ ସେହିଭଳି ହିନ୍ଦୁ ସମାଜର ସଂଗଠନ (ବ୍ରାହ୍ମଣ ମୁଣ୍ଡ, କ୍ଷତ୍ରିୟ ବାହୁ, ବୈଶ୍ୟ ଜଙ୍ଘ ଏବଂ ଶୂଦ୍ର ପାଦ) ହେଉଛି ଉପାସନା ଯୋଗ୍ୟ । ୧୯୬୦ରେ ଗୋଲୱାଲକର କହିଥିଲେ ଯେ, ପଶୁମାନଙ୍କରେ କ୍ରସ୍ ବ୍ରିଡିଂ ପାଇଁ ଯେପରି କରାଯାଇଥିଲା ସେହିଭଳି ଉନ୍ନତ ମାନବ ପାଇଁ ଜାତିକୁ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ । ଏହା ପ୍ରାରମ୍ଭରୁ ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିଲା। ଉଚ୍ଚଜାତିର ଲୋକେ ଅନ୍ୟଜଣଙ୍କୁ ବିବାହ କରିଥିବା କୌଣସି ମହିଳାଙ୍କ ପ୍ରଥମ ସନ୍ତାନର ପିତା ହେଉଥିଲେ । ଏହା ଜାଣିବାକୁ ପାଠକେ ଆଗ୍ରହୀ ହୋଇପାରନ୍ତି ଯେ, ସାମନ୍ତବାଦ ସମୟରେ ୟୁରୋପରେ ଡ୍ରୋଟ୍ ଡୁ ସେଗ୍ନେର୍ (‘ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଅଧିକାର’) ନାମରେ ସମାନ ପ୍ରକାର ପ୍ରଥା ରହିଥିଲା। ଏଥିରେ ସାମନ୍ତମାନେ ସେମାନଙ୍କ ଅଧସ୍ତନ ମହିଳାମାନଙ୍କ ସହ ଓ୍ବେଡିଂ ନାଇଟରେ ଯୌନ ସମ୍ପର୍କ ରଖୁଥିଲେ। ଏହା ହେଉଛି ଦୁର୍ବଳ ଶ୍ରେଣୀଙ୍କ ପ୍ରତି ଏକ ଶୋଷଣ ଏବଂ କିଛି ଭଲ ବିଷୟ ଗୋଲୱାଲକରଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଘଟିଥିବା ଦେଖାଯାଏ ନାହଁି।
ଆରଏସ୍ଏସ୍ କ୍ୟାଡର କିମ୍ବା ଭାଜପା ଦ୍ୱାରା ଏଭଳି ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରକାଶ କରା ନ ଯିବାର କାରଣ ହେଉଛି ସେମାନେ ନିଶ୍ଚିତ ଯେ ଲେଖକ ଯାହା କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ଯାହା ପ୍ରଥମ ବହିରେ ଲେଖିଛନ୍ତି ତାହା କରିବେ। ଜାତି ପ୍ରଥା ସ୍ଥାୟୀ ଏବଂ ଏହାକୁ ମାନିବା ଉଚିତ ବୋଲି ଆରଏସ୍ଏସ୍ ଯାହା ଚାହଁୁଛି ତାହା କରାଯିବା ଉଚିତ କି ନାହିଁ ସେ ସମ୍ପର୍କରେ ଏକ ଟେଲିଭିଜନ ବିତର୍କ ଦେଖିବା ମଜାଦାର ହେବ। ମହାଦେବା ଅନେକ ବାସ୍ତବ ଅନୁଧ୍ୟାନ କରିଛନ୍ତି। ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ଭାରତରୁ ସୃଷ୍ଟ ଧର୍ମକୁ ବଦନାମ କରିଛି କିନ୍ତୁ ସ୍ବୀକାର କରିବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ଜାତିକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରିଛି। ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ଭାରତରେ ସୃଷ୍ଟି ତଥା ଚତୁଃବର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାତ ହୋଇଥିବା ଜୈନ୍ୟ, ବୌଦ୍ଧ, ଶିଖ୍, ଲିଙ୍ଗାୟତ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଧର୍ମର ପଥକୁ ଜଟିଳ କରିଛି। ଏସବୁ ହିନ୍ଦୁ ଧର୍ମ କହି ସେଗୁଡ଼ିକୁ ନିଜ ମଧ୍ୟରେ ସାମିଲ କରିବାକୁ ଚାହଁୁଛି। ସେ ଲେଖିଛନ୍ତି ଯେ, ଆଭ୍ୟନ୍ତରରୁ ଏହା ପ୍ରତି କୌଣସି ପ୍ରତିରୋଧ ନାହିଁ। କାରଣ ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ପ୍ରକୃତରେ ବିଚାରଧାରାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରେ ନାହିଁ । ବିବିଧତା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉପରେ ଜୋର ଦେଇ ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ରେ ବିଚାରଧାରକୁ ନିରୁତ୍ସାହିତ କରାଯାଇଛି । ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ଏହାର ସ୍ବେଚ୍ଛୋସେବୀମାନଙ୍କୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖିଛି । ଗୋଲଓ୍ବାଲକରଙ୍କ ଲେଖାକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରି ମହାଦେବ ଲେଖିଛନ୍ତି ଯେ, ”ସେମାନେ ଯାହା କହିଛନ୍ତି ତାହା କରିବା ଉଚିତ । ଯଦି ସେମାନଙ୍କୁ କବାଡ଼ି ଖେଳିବାକୁ କୁହାଯାଏ, ତେବେ କବାଡ଼ି ଖେଳ, ଯଦି ବୈଠକ ଆୟୋଜନ କରିବାକୁ କୁହାଯାଇଛି ତେବେ ବୈଠକ କରିବାକୁ ହେବ …, ସେମାନଙ୍କ ପସନ୍ଦର ଆବଶ୍ୟକତା ନାହିଁ। “ ଏହି କ୍ୟାଡରକୁ ଶିକ୍ଷା ଦିଆଯାଉଛି ଯେ, ସମ୍ବିଧାନ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ । ବ୍ୟବସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକ ସମ୍ପର୍କରେ ସେମାନଙ୍କ ବିଚାର ଆପତ୍ତିଜନକ, କାରଣ ସେଠାରେ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଭାରତ ମାତା ରହିପାରନ୍ତି ଏବଂ କର୍ନାଟକ, ଗୁଜରାଟ କିମ୍ବା ବଙ୍ଗଳାର ଅସ୍ତିତ୍ୱ ଭୁଲ୍ । ଲେଖକ ଲେଖିଛନ୍ତି ଯେ, ବିବିଧତା ଉପରେ ଏକତାର ଚାପ କେବଳ ଏକ ଶବ୍ଦାବଳୀ ବୋଲି ଲେଖକ ଦର୍ଶାଇଛନ୍ତି। ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ଏବଂ ଭାଜପା ଆଦିବାସୀଙ୍କୁ ‘ବନବାସୀ’ (ଜଙ୍ଗଲ ନିବାସୀ) ବୋଲି କହୁଛନ୍ତି। ଏହା ସେମାନଙ୍କ ଆଦିବାସୀ ପରିଚୟକୁ କ୍ଷୁଣ୍ଣ କରୁଛି। ମହାଦେବା ହିନ୍ଦୁତ୍ୱକୁ ଏକ ‘ଗୋ-ମୁଖୀ ବାଘ’ବୋଲି କହିଛନ୍ତି, ଯାହା ଭାରତୀୟ ସମାଜକୁ ଖାଉଛି। ସେ କହନ୍ତି, ଏହି ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଲୋକପ୍ରିୟ କିନ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ‘ଉତ୍ସବ ମୂର୍ତ୍ତି’ ବା ପ୍ରତିମୂର୍ତ୍ତିର ପ୍ରତିକୃତି, ଯାହା ଶୋଭାଯାତ୍ରାରେ ହିଁ ବାହାରିଥାଏ । ପ୍ରକୃତ ଦେବତା ଆର୍ଏସ୍ଏସ୍ ମନ୍ଦିର ନାଗପୁରରେ ବସିଛନ୍ତି। ଉତ୍ସବ ମୂର୍ତ୍ତିର ଏକମାତ୍ର ଯୋଗ୍ୟତା ହେଉଛି ଏକ ଶୋ’ ଉପସ୍ଥାପିତ ଏବଂ ଲୋକଙ୍କୁ ସମ୍ମୋହିତ କରିବାର କ୍ଷମତା ଥିବା ଦରକାର। ମହାଦେବ ପଚାରିଛନ୍ତି ଯେ, ଆଜି ଆମେ ଏସବୁ ଦେଖୁ ନାହୁଁ କି? ଜାଗରଣ ଏବଂ ସଚେତନତା ଆମେ ସମସ୍ତେ ଆବଶ୍ୟକ କରୁ। ପ୍ରଥମେ ଷଡ଼ଯନ୍ତ୍ର ଉନ୍ମୋଚନ କରିବା ହେଉଛି ଏକମାତ୍ର ଉପାୟ । ଏଥିପ୍ରତି ଆମକୁ ସଜାଗ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ । ବହିଗୁଡ଼ିକର ବୌଦ୍ଧିକ ବିଷୟବସ୍ତୁ କେତେ ଦୀର୍ଘ ତାହା ବେଳେ ବେଳେ ବିଚାର କରାଯାଏ । ମହାଦେବ ନିଜେ ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ‘ବୁକ୍ଲେଟ’ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି। ଏହି ବର୍ଣ୍ଣନା ସମ୍ଭାବ୍ୟ ପାଠକଙ୍କୁ ବିଭ୍ରାନ୍ତ ନ କରିବାକୁ ଦିଅନ୍ତୁ । ଏହା ହେଉଛି ସବୁଠୁ ଭଲ ଲେଖା, ଯାହାକି ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସମୟର ସବୁଠୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବୌଦ୍ଧିକ ଆକ୍ରମଣ ଏବଂ ସେହି କାରଣରୁ ସବୁଠାରୁ ଲୋକପ୍ରିୟ ହୋଇପାରିଛି।