ବାପାଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରଥମ ଗୀତ କମ୍ପୋଜ କରିବାର ଦାୟିତ୍ୱ ନେଇଥିଲେ ଆସାଦ ନିଜାମ। ଭୟ ଲାଗୁଥିଲେ ବି ଗୀତର ମୁଖଡ଼ା କମ୍ପୋଜ କରି ବାପାଙ୍କ ମନ ଜିଣିନେଇଥିଲେ। ଏହାପରେ ସଙ୍ଗୀତ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସାଉଁଟିଥିଲେ ସଫଳତା। ସପନର ପଥେ ପଥେ, ଟପ୍ପୋରୀ, ପରଦେଶୀ ଚଢ଼େଇ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ରରେ ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶନା ଦେଇଥିବା ଆସାଦ ମ୍ୟୁଜିକ ଭିଡ଼ିଓ ଦୁନିଆରେ ପାଲଟିଥିଲେ ଜଣେ ସଫଳ ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ। ଭିଜେଇ ଦେ ଯା ଥରେ, ନଜଦିକିୟାଁ, ଇସ୍କ, ଫଗୁଣ, ପରଦେଶୀ ଚଢ଼େଇ, ସଖୀ ଭଳି ଅନେକ ହିଟ୍ ସୁପରହିଟ୍ ଗୀତର ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ତଥା ଚଳିତବର୍ଷ ଫଗୁଣ ଗୀତ ନିମନ୍ତେ ଓଲିଉଡ୍ ସିନେ ଆୱାର୍ଡ ପକ୍ଷରୁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଭାବେ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ ଆସାଦ ନିଜାମଙ୍କ ଅନୁଭୂତିରୁ କିଛି।
ମୋ ବାପା ହେଉଛନ୍ତି ଗୀତିକାର ସେଖ୍ ନିଜାମ ଉଲ୍ ହକ୍। ଗୀତିକାର ନିଜାମ କହିଲେ ଓଡ଼ିଶାର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗଳିକନ୍ଦିର ଲୋକ ଜାଣନ୍ତି। ସକାଳୁ ଉଠିବା ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ରାତିରେ ଶୋଇବାକୁ ଯିବା ବେଳେ ବି ଗୀତ ରଚନା, ସଙ୍ଗୀତ ସୃଷ୍ଟି ତଥା ସଙ୍ଗୀତର ସମସ୍ତ ଦିଗ ଉପରେ ଚର୍ଚ୍ଚା ଚାଲିଥାଏ ଆମ ଘରେ। ଏବେ ଯେଉଁମାନେ ଓଡ଼ିଶାର ସ୍ବନାମଧନ୍ୟ କଣ୍ଠଶିଳ୍ପୀ କିମ୍ବା ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଭାବେ ପରିଚିତ, ସେମାନଙ୍କ ଆଡ୍ଡା ଜମୁଥିଲା ମୋ ବାପାଙ୍କ ପ୍ରକୋଷ୍ଠରେ। ଆମ ଘର ହିଁ ମୋ ସଙ୍ଗୀତ ଦୁନିଆର ଅନ୍ତୁଡ଼ିଶାଳ ଥିଲା । ଏଣୁ ସଙ୍ଗୀତ ଦିଗକୁ ଟାଣି ହୋଇ ଆସିବା ମୋ ପାଇଁ କିଛି ନୂଆ କି ବଡ଼ କଥା ନଥିଲା।
୨୦୦୧ ମସିହାରେ ଗିଟାର ବଜାଇବା ଆରମ୍ଭକଲି। ଏହାପରେ ବିଭିନ୍ନ ଅର୍କେଷ୍ଟ୍ରାରେ କାମ କରିଥିଲି। ୨୦୦୭ ମସିହା କଥା। ଦୂରଦର୍ଶନରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେଉଥିବା ଏକ ଧାରାବାହିକ ’ରହସ୍ୟ’ର ଗୀତ ଲେଖିବା ଦାୟିତ୍ୱ ବାପାଙ୍କୁ ମିଳିଥିଲା। ମୁଁ ସଙ୍ଗୀତ ଦୁନିଆରେ କାମ କରେ ବୋଲି ବାପାଙ୍କର ମଧ୍ୟ ଇଚ୍ଛା ଥିଲା । ବାପା ଗୀତଟିକୁ ଲେଖି ସାରିବା ପରେ କୌଣସି ନାମୀଦାମୀ ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକଙ୍କୁ ଏହା କମ୍ପୋଜ କରିବାକୁ ଦେବା ବଦଳରେ ମୋତେ ଦେବାକୁ ସ୍ଥିର କରିଥିଲେ। ଦିନେ ହଠାତ୍ ମୋତେ ଡାକିଲେ। ମୋ କାମ କଥା ପଚାରି ବୁଝିଲେ। ଏହାପରେ ଗୋଟିଏ ଗୀତ କମ୍ପୋଜ କରିପାରିବୁ ନା ନାହିଁ ବୋଲି ପଚାରିଲେ। ଯାହାଙ୍କ ଗୀତ ରଚନାକୁ ନେଇ ଅକ୍ଷୟ ମହାନ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ରାଜ୍ୟର ବହୁ ସ୍ବନାମଧନ୍ୟ ସଙ୍ଗୀତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ନିର୍ଦ୍ଦେଶନା ଦିଅନ୍ତି, ତାଙ୍କ ଗୀତକୁ ମୁଁ କରି ପାରିବି ନା ନାହିଁ ବୋଲି ମନରେ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠିଥିଲା। ଯଦି ବି ଏହି କାର୍ଯ୍ୟ କରେ ତେବେ କମ୍ପୋଜିଂରେ ବାପାଙ୍କୁ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ କରି ପାରିବି କି ନାହିଁ ଡର ଲାଗୁଥିଲା। ହେଲେ ହଁ କହି ବାପାଙ୍କ ଠାରୁ ଦାୟିତ୍ୱଟି ଆଣିଲି । ଗୀତଟିକୁ କମ୍ପୋଜ କରିବାକୁ ବସିଥିଲି। ଗୀତର ମୁଖଡା ଭାଗକୁ କମ୍ପୋଜ କରିବା ପରେ ବାପାଙ୍କୁ ଶୁଣାଇ ତାଙ୍କ ପ୍ରତ୍ୟୁତ୍ତରକୁ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିଲି। ବାପା ତାହା ଶୁଣିବା ପରେ ହଁ ଭଲ ହୋଇଛି ବୋଲି କହିଥିଲେ। ଏହାପରେ ମୁଁ ସଙ୍ଗୀତ ଦୁନିଆରେ କାମ କରିପାରିବି ବୋଲି ସେତେବେଳେ ଅନୁଭବ ହୋଇଥିଲା।
– କୁମାରଶ୍ରୀ